Skip to main content

Veel gestelde vragen - Kennisbank / Verstuur jouw aangetekende mail - Aangetekend Mailen Helpdesk

Veel gestelde vragen

Auteur lijst

1.    Moet ik een account aanmaken om een aangetekende mail te versturen?
Voor het eenmalig versturen van een aangetekende mail hoeft u geen account aan te maken.

2.    Is aangetekend mailen goedkoper dan het versturen van een aangetekend poststuk?
Voor een aangetekend poststuk bedragen de kosten tegenwoordig minimaal €9,-. Dit zijn de kosten zonder de port of printwerk. Voor één aangetekende mail betaald u slechts €2,50. Een aangetekende mail is dus goedkoper dan een aangetekend poststuk.

3.    Is een aangetekende mail hetzelfde als een aangetekend poststuk?
Juridisch is een aangetekende mail hetzelfde als een aangetekend poststuk. Daarbij voldoen wij 100% aan de AVG wetgeving en de ontvangsttheorie. Dit betekent dat je jouw aangetekende mail gemakkelijk, beveiligd en rechtsgeldig kan versturen.

4.    Wat betekenen de statusmails?
Door middel van de statusmails geven wij je inzicht van de reis van je aangetekende mail. Bij elke wijziging van je aangetekende mail sturen wij je hiervan een statusmail. Door middel van de knop “Bekijk statusbiljet” in de statusmail open je het biljet en kan je de verschillende statussen van jouw aangetekende mail inzien.

5.    Volgens de statusmails is de aangetekende mail afgeleverd maar volgens de ontvanger niet. Is de aangetekende mail wel afgeleverd?
Als de statusmail aangeeft dat de aangetekende mail is afgeleverd is deze daadwerkelijk afgeleverd bij de mailserver van de ontvanger. Het kan zijn dat de aangetekende mail bij de ontvanger in de junkmail en/of spambox terecht is gekomen. Dit is afhankelijk van de e-mail instellingen van de ontvanger.

6.    Op het statusbiljet wordt een bijlagesleutel weergegeven, wat betekent dit?
De bijlagesleutel is een uniek gegenereerde code om de authenticiteit van het bericht en de bijlage te waarborgen. Voor zowel het bericht als de bijlage wordt een bijlage sleutel aangemaakt. Hiermee voorkomen wij dat het bericht en/of de bijlage van de aangetekende mail aangepast kan worden.

7.    Op het biljet staat bij één bijlage “message_body.pdf. Wat betekent dit?
Deze bijlage betreft het getypte bericht. Wij maken van de berichtentekst een bijlage met een bijlage sleutel. Dit doen wij om de authenticiteit van het bericht te waarborgen.

8.    Ontvang ik een kopie van de aangetekende mail?
Ja er wordt een exacte kopie van de aangetekende mail naar de verzender gestuurd. In het onderwerp staat “Kopie”.

9.    Kan ik mijn verzonden aangetekende mail annuleren?
Dit is helaas niet mogelijk. Zodra de aangetekende mail is verzonden is het niet meer mogelijk deze te annuleren.

10.    Worden er herinneringen naar de ontvanger verzonden?
Indien de ontvanger niets doet met de aankondiging van de aangetekende mail zal de ontvanger na vijf dagen een eerste herinnering ontvangen. Hierna zal er na nog eens vijf dagen nog één herinnering verzonden worden naar de ontvanger.

11.    De ontvanger kan de aangetekende mail niet meer accepteren wat nu?
Als de ontvanger de aangetekende mail niet meer kan accepteren dan is de ophaaltermijn van 15 dagen verstreken. De aangetekende mail is verwijderd. Het is niet mogelijk om dezelfde aangetekende mail opnieuw te verzenden.

12.    Hoe dient de betaling á €2,50 voldaan te worden?
De betaling zal worden verricht door middel van een IDEAL betaling. Het is (nog) niet mogelijk om via een andere betaalmethode de aangetekende mail af te rekenen.

13.    Ik wil mijn identiteit controleren met iDIN maar mijn bank staat er niet tussen. Wat nu?
De identificatietool van iDIN die wij gebruiken voor het checken van je identiteit wordt ondersteunt door ING, ABN AMRO, Rabobank, ASN Bank, Bunq, Regiobank, SNS en Triodos Bank. Indien jouw bank er niet tussen staat is het op dit moment (nog) niet mogelijk om je identiteit te controleren en een aangetekende mail te versturen.

14.    Kan ik meerdere ontvangers toevoegen aan de aangetekende mail?
Nee dit is niet mogelijk. Per aangetekende mail kan één ontvanger worden geregistreerd.

15.    Wordt de aangetekende mail ergens opgeslagen?
Alleen de zogeheten metadata wordt bij ons opgeslagen. Dit betekent dat alleen gegevens zoals datum, tijd, onderwerp, verzender en ontvanger worden bewaard. De inhoud en de bijlage van de aangetekende mail worden niet opgeslagen.

16.    Ik heb mijn webbrowser afgesloten. Ben ik nu mijn aangetekende mail kwijt?
Als je terug gaat naar de website en op de knop “Verstuur direct” klikt zie je de melding dat wij je vorige sessie voor je klaar hebben gezet en dat je daarmee verder kan gaan. Ook krijg je de optie om opnieuw te beginnen. Wij bewaren de sessie 24 uur, daarna wordt deze verwijderd.

17.    Zijn er recensies beschikbaar van bestaande klanten?
Ja die zijn er zeker. Via onderstaande link naar onze website kom je op de pagina met diverse klantverhalen die ons product gebruiken.
https://www.aangetekendmailen.nl/category/klantcases

18.    Ik wil vaker gebruik maken van aangetekend mailen kan dit?
Dit kan zeker. Er zit geen limiet aan het aantal aangetekende mails dat je kan versturen. Hebben wij je zo enthousiast gemaakt met ons product en wil je er graag regelmatig gebruik van maken? Kijk dan op onze tarieven pagina voor meer informatie of neem contact op met ons via +31 (0)346 581 731 of via info@aangetekendmailen.nl.




Nuttig Niet zo nuttig